Case B2C-kauppa – Kuluttajan käyttäytymisen ennakointi (PoC)

Kuluttajaliiketoimintaan keskittyneellä asiakkaalla oli haasteita ymmärtää asiakkaidensa kulutuskäyttäytymistä. Omat asiakastiedot eivät riittävällä tarkkuudella pystyneet kertomaan, miksi asiakkaat vaihtoivat palveluntarjoajaa tai lakkasivat ostamasta tiettyjä tuotteita. Otimme asiakkaan omat (anonymisoidut) asiakastiedot ja yhdistimme dataan ulkopuolista avointa dataa muun muassa chat-palstoilta ja sosiaalisesta mediasta, sekä ostokäyttäytymiseen liittyvä trendidataa. Tuloksena asiakkaan näkyvyys asiakkaidensa ostokäyttäytymiseen parani merkittävästi, mahdollistaen oikein kohdistetut…

Kuluttajaliiketoimintaan keskittyneellä asiakkaalla oli haasteita ymmärtää asiakkaidensa kulutuskäyttäytymistä.

Omat asiakastiedot eivät riittävällä tarkkuudella pystyneet kertomaan, miksi asiakkaat vaihtoivat palveluntarjoajaa tai lakkasivat ostamasta tiettyjä tuotteita.

  • Otimme asiakkaan omat (anonymisoidut) asiakastiedot ja yhdistimme dataan ulkopuolista avointa dataa muun muassa chat-palstoilta ja sosiaalisesta mediasta, sekä ostokäyttäytymiseen liittyvä trendidataa.
  • Tuloksena asiakkaan näkyvyys asiakkaidensa ostokäyttäytymiseen parani merkittävästi, mahdollistaen oikein kohdistetut markkinointitoimenpiteet.