Verkkokauppa

Toteutamme markkinoiden edistyksellisimmät monikanavaisen verkkokaupan kokonaisratkaisut kuluttaja- ja B2B-kaupan tarpeisiin. Ratkaisumme mahdollistavat ensiluokkaisen asiakaskokemuksen. Verkkokauppa suunnitellaan yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teamitin modulaarinen verkkokauppa-alusta sopeutuu saumattomasti muuttuviin liiketoiminnan tarpeisiin.

Teamitin WooCommerce-verkkokauppa: teema vaatekaupoille

Kenelle verkkokauppa sopii

Tuoteryhmä toisensa jälkeen on siirtynyt verkkoon. Ruoan verkkokauppa on kovassa kasvussa. Verkon rooli eri tuoteryhmissä vaihtelee, mutta monessa ryhmässä olemme vasta alkuvaiheessa.

Digitaalisuuden hyödyntäminen myynnissä ei liity ainoastaan vähittäiskauppaan. Myös tukkukauppa, maahantuontiyritykset ja valmistava teollisuus voivat tehostaa myyntiään ja parantaa asiakaspalvelua avaamalla digitaalisen myyntikanavan.

Kivijalkaliikkeille verkkokaupan avaaminen on uusi mahdollisuus laajentaa nykyistä asiakaskuntaa. Miksi et myisi tuotteitasi myös muualle Suomeen tai jopa ulkomaille.

Miten perustan verkkokaupan?

Verkkokaupan perustamiseen liittyy paljon asioita, jotka täytyy miettiä olipa yrityksesi tuotteet tai asiakkaat mitä tai keitä tahansa. Suureen osaan huomioitavista asioista on kuitenkin olemassa vakiintuneet käytännöt.

Lisäksi on huomioitava yrityksesi erityispiirteet ja tekemäsi valinnat haluamastasi tavasta toteuttaa liiketoimintaasi verkossa. Teamitin avulla varmistut siitä, että verkkokauppasi on juuri sellainen kuin haluat.

Mitä uusi verkkokauppa maksaa?

Verkkokaupan perustamisen hintaan vaikuttaa monta asiaa. Verkkokauppa-alustan kustannus on vain osa kokonaiskustannusta verkkokauppaa pystytettäessä. Verkkokaupan perustaminen tai uusiminen on aina projekti, johon sisältyy työtä, ja työllä on hintansa.

Jotta toimittaja voi arvioida verkkokaupan toimituksen kustannuksen, pitää ensin yhdessä käydä läpi toimituksen laajuus. Tämän jälkeen toimittaja pystyy tekemään tarjouksen toimituksesta.

Teamitin Verkkokaupan perustaminen -oppaassa kerrotaan lisää siitä, mitä sinun tulee ottaa huomioon verkkokaupan perustamisessa.

Lataa opas: Verkkokaupan perustaminen

 

Kauppias ylläpitää verkkokauppaa

Mitä verkkokaupan pyörittäminen edellyttää?

Vaikka yrityksesi olisi toiminut jo pitkään, voi verkkokaupan käyttöönottaminen tuoda yrityksellesi kokonaan uusia asioita, joista huolehtia. Yleensä verkkokaupalle ei kannata rakentaa rinnakkaisia prosesseja, jos samaa asiaa tehdään jo muutenkin. Verkkokauppa saattaa kuitenkin tuoda joitain muutoksia vanhoihin toimintatapoihin.

Toimivat prosessit ovat tärkeä edellytys hyvälle asiakaskokemukselle. Asiakkaiden on helppo vertailla eri ostopaikkoja verkossa ja äänestää hiirellä, jos palvelu on hidasta ja toimitukset kangertelevat.

Miten saan kaupan käymään verkossa?

Verkkokaupan perustaminen ei vielä takaa sitä, että kauppa käy ja verkkokauppa tuottaa sitä arvoa, jota varten se on rakennettu. On jo varhaisessa vaiheessa tärkeä miettiä mitkä ovat tärkeimmät asiakaskohderyhmäsi, mikä on kilpailuetusi ja miten aiot markkinoida verkkokauppaasi.

Kun peruskysymyksiin on löytynyt vastaukset, kannattaa miettiä taktisemmat toimenpiteet. Yksi verkon tärkeimmistä eduista on mitattavuus. Kun erilaisia myynninedistämisen toimenpiteitä mietitään, kannattaa aina miettiä miten toimenpiteen tavoitteita mitataan ja mitkä ovat keskeiset mittarit. Mittareiden avulla muutat mutun tiedoksi.

Teamitin Verkkokaupan pyörittäminen -oppaassa kerrotaan lisää siitä, mitä sinun tulee ottaa huomioon verkkokaupan pyörittämisessä.

Lataa opas: Verkkokaupan pyörittäminen

Verkkokauppa on aina auki

Teamitin tuotteistettu
WooCommerce-verkkokauppa

Teamit on Suomen johtava business-kriittisten WooCommerce-verkkokauppojen toimittaja. Olemme tehneet WooCommercesta vielä entistä paremman tuomalla käyttöösi valmiiksi tuotteistetun kokonaisratkaisun, joka on optimoitu suomalaisille yrityksille. Tätä tarjoamme:

  • Pilvipohjainen kokonaisratkaisu digitaaliseen kaupankäyntiin tietoturvallisessa laiteympäristössä
  • Avaimet käteen toimitus ja jatkuva ylläpito
  • Monipuoliset kotimaiset maksu- ja toimitustavat valmiiksi käytössäsi
  • Integroitavuus ulkopuolisiin järjestelmiin REST-rajapintojen avulla
  • Modernit ja mobiiliystävälliset ulkoasuteemat, joissa erinomainen käytettävyys
  • Luotettava ja ketterä kotimainen toimittaja, joka räätälöi tarvittaessa kauppaasi haluamasi toiminnot
  • Yli 20 vuoden kokemus suurimpien suomalaisten verkkokauppojen kehittäjinä

Teamit on toteuttanut WooCommerceen joukon valmiita lisäosia, jotka tehostavat yrityksen kaupankäyntiä ja tarjoavat työkaluja monikanavaiseen kauppaan. Tässä valmiita moduuleja, joiden avulla verkkokauppasi päivittyy monikanavaiseksi kokonaisratkaisuksi:

  • Kassajärjestelmä, jonka avulla myynti myymälässä on täysin synkronissa verkkokaupan kanssa
  • Monivarastonhallinta, joka mahdollistaa myynnin eri varastoista
  • Työkalut tilausten keräilyyn, lähettämiseen ja palautusten hallintaan
  • Ostotilaustyökalu, jonka avulla muodostat ostotilauksia varastotilanteesi pohjalta
  • Raportit: myynti- ja asiakasraportit, kirjanpidon raportit, inventaari

 

Miten pääsen liikkeelle?

Jos olet perustamassa tai uusimassa verkkokauppaa, tai haluat keskustella yrityksesi liiketoiminnan digitalisoimisesta, ota yhteys Teamitin myyntitiimiin.

Käydään yhdessä läpi yrityksesi tavoitteet ja toiveet uudelta verkkokaupalta. Teemme sinulle keskustelun perusteella jäsennellyn tarjouksen.

Teamitillä on yli 20 vuoden kokemus verkkokauppojen kehityksestä ja toimimisesta johtavien suomalaisten verkkokauppojen kanssa. Tunnemme hyvin myös haasteet kauppiaan näkökulmasta.